درباره آی تراول

اهداف کلان آی تراول

هدف از به کارگیری تجارت و راهنمای گردشگری الکترونیکی ، ارایه روشی جدید در انجام امور جذب سرمایه گذار و توریست خارجی است. به واسطه این آژانس های مسافرتی قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت به خریداران سراسر جهان، مستقل از مرزهای جغرافیایی و ملیت، عرضه کنند. بسیاری از مردم، خرید و یا کسب اطلاعات توریستی را منحصر به آژانس های مسافرتی می دانند، در حالی که این امر تنها بخش کوچکی از دریای اطلاعات را تشکیل می دهد و این مفهوم که اکنون میتوان با مراجعه به درگاه های اینترنتی گستره وسیعی از اطلاعات کسب نمود را در برمیگیرد. به سادگی می توان هر گونه فعالیت تجاری و اطلاعاتی بین موسسات و افراد مختلف را در این حیطه گنجانید.اطلاعات الکترونیکی روش دیگری برای تبادلات الکترونیکی اطلاعات و انجام مبادلات تجاری است که یک پل الکترونیکی را بین مراکز تجاری و مردم ایجاد کرده است.

  • 1- ایجاد شبکه امن برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش توریسم به اتباع داخلی و خارجی
  • 2- ایجاد 7 شغل به ازای ورود هر توریست در کشور
  • 3- گسترش فرهنگ خرید اینترنتی در جامعه سنتی ایران
  • 4- در دسترس قراردادن خدمات مسافرتی بدون محدودیت زمان و مکانی
  • 5- گسترش شبکه فروش نوین کالا و خدمات در سطح جامعه برای همه افراد حقیقی و حقوقی
  • 6- ایجاد بازار رقابتی بین فروشندگان کالاو خدمات
  • 7- ایجاد بستر امن و قابل پیگیری در شبکه اینترنت برای خریداران
  • 8- حذف لایه های واسط و واسطه گری و از بین بردن قیمت های کاذب در سطح جامعه
  • 9- امکان ارایه خدمات از تولیدکننده به مصرف کننده نهایی
  • 10- حذف فاصله های مکانی، زمانی و عدم اطمینان خریداران در شهرستان ها به فروشندگان در مکان های مختلف
  • 11- بالابردن کیفیت ارایۀ دهنده خدمات و کالاها در سطح جامعه
  • 12- بالابردن اطلاعات تخصصی توریست ها و خریداران کالا و خدمات از شهر مقصد
  • 13- معرفی افراد مرتبط و همکار به یکدیگر و گسترش بخش کسب و کار و تبادل اطلاعات از این طریق در سطح جامعه

 

رتبه بندی جهانی از نظر کشوری و قاره ای در ورود توریست

اطلاعات ثبت شده برای سال های 2014 و 2015 در ورود و خروج توریست ها از کشور های مختلف رتبه بندی زیر را تولید می کندو بعد از آنالیز نشان میدهد که صنعت توریست نسبت به سال قبل 5% رشد مفید داشته است.

رتبهمقصد قاره ورود توریست (2015) ورود توریست (2014) تغییر
(2014 به
2015)
(%)
تغییر
(2014 به
2013)
(%)
1فرانسهاروپا84.5 میلیون83.7 میلیون 0.9 0.1
2ایالات متحده آمریکاآمریکای شمالی77.5 میلیون75.0 میلیون3.37.2
3اسپانیااروپا68.2 میلیون64.9 میلیون5.07.0
4چینآسیا56.9 میلیون55.6 میلیون 2.3 0.1
5ایتالیااروپا50.7 میلیون48.6 میلیون 4.4 1.8
6ترکیهاروپا39.5 میلیون39.8 میلیون 0.8 5.3
7آلماناروپا35.0 میلیون33.0 میلیون 6.0 4.6
8انگلستاناروپا34.4 میلیون32.6 میلیون 5.6 5.0
9مکزیکآمریکای شمالی32.1 میلیون29.3 میلیون 9.4 21.5
10روسیهاروپا31.3 میلیون29.8 میلیون 5.0 5.3

رتبه بندی جهانی کشورهای خاورمیانه در ورود توریست

رتبهمقصد ورود توریست (2015) ورود توریست (2014) تغییر
(2014 به
2015)
(%)
تغییر
(2013 به
2014)
(%)
1عربستان صعودی18.0 میلیون18.3 میلیون 1.5 15.8
2امارات متحده عربی14.8 میلیون
3مصر9.1 میلیون9.6 میلیون 5.1 5.0
4ایران5.2 میلیون5.0 میلیون 5.4 4.2
5اردن3.8 میلیون4.0 میلیون 5.7 1.1
6قطر2.9 میلیون2.8 میلیون 3.7 8.2
7سرزمین های اشغالی2.8 میلیون2.9 میلیون 4.3 1.2
8عمان1.5 میلیون 9.1
9لبنان1.5 میلیون1.4 میلیون 12.1 6.3
10بحرین0.8 میلیون 21.6